torstai 20. maaliskuuta 2014

Joku on kerinyt kerää koko illan

Muistaakseni viime vuoden lopulla harmittelin äidilleni että täältä meidän lähellä ei ole mitään hieman paremman valikoiman käsityötarvikeliikettä muuta kuin nuo isojen markettien lankahyllyt. Äitini sivisti minua tokaisemalla, että löytyyhän kilometrin sisältä ihan oikea pienen pieni lanka- ja käsityötarvikekauppa. Olin ihan pöyristynyt, miten en tälläisesta tiennyt! Äitini asuu vielä ihan eri paikkakunnalla ja tiesi minua paremmin!

Piti heti mennä tutustumaan, mutta työpäivän jälkeen ei oikein meinaa ehtiä ennen sulkemisaikaa, ja lauantaisin yleesä on niin hirveästi tekemistä, että aina on jokin muu asia ajanut edelle. Tänään siis päätin ja menin nopeasti töiden jälkeen kääntymään tuossa ihanassa pienessä kaupassa.


Aikaa oli hyvin vähän, joten kiersin nopeasti vain kaupan ympäri, ja kainaloon tarttui vyyhti mustaa trikookudetta. Olen nimittäin pitkään haaveillut hankkivani virkkausta varten trikoo- tai ontelokudetta. Ehkä tästä saan jotain kivaa kylpyhyoneeseen! ;)

Eli siis kaksi kärpästä yhdellä iskulla!

Valkoista trikookudetta olisin halunnut myös, mutta sitä kuulemma on tulossa lisää vasta huomenna, joten taidampa lauantaina käväistä Mamman tuvassa uudeleen, ihan ajan kanssa, ja katson mitä kaikkea ihanaa tarttuu matkaan. ♥

Vyyhdin keriminen kerälle oli kyllä melkein mahdoton tehtävä! En ymmärrä miten ihmeessä sain kuteen niin solmuun kuin se loppupeleissä oli. Kerimisessä ja solmujen selvittelyssä taisi mennä melkein kolmisen tuntia, eli käytännössä koko loppuilta!

 
Mutta sinnikkyys palkittiin kun vihdoin ja viimein sain kilon kerän kerittyä valmiiksi! Nyt siis vain täytyisi kaivaa virkkuukoukku laatikonpohjalta ja ruveta virkkaamaan.


Saa nähdä miten tämän virkkausprojektin kanssa tulee käymään, sillä olen tainnut kerran jos toisenkin sanoa, ettei virkkaaminen minulta ihan luonnistu. Mutta aina välillä on ihan hyvä haastaa itsensä jollain ihan uudella. 


Mukavaa torstaita!

8 kommenttia:

  1. Hehhee, just näin! :D Kuulostaa tosi tutulta! Muutettuani entiseen kämppääni mietin veljelleni ääneen, mikä mahtaa olla lähin kauppa. "Siinähän sulla on Siwa ihan nurkalla." Ajattelin, että se tarkoittaa jotain puolta kilometriä, mutta parin päivän kuluttua tajusin, että se oli kadun toisella puolella. Ja todellakin, yllättävän lähellä!

    Mitähän kivaa tuosta tulee!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joskus asiat löytyy lähempää kun uskoisikaan! :) En voi enää perutella asioita sillä etteikö muka tästä lähetä saa oikeita lankoja/puikkoja/nappeja ym. :)

      Poista
  2. Oi jes! Mä oon virkannut ontelokuteista paljonkin (koreja lähinnä) ja se on kyllä kivaa ja nopeaa puuhaa :) Huippua, että löysit nyt läheltä tuollaisen kaupan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon ihan fiiliksissä! Eilisen loppuillan käytin ihailemalla netissä kaikkia ihania mattoja, koreja ym.

      Poista
  3. Tuostahan saapi vaikka mitä tehtyy :-) matto, koreja ym... Kyl se onnistuu...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niimpä! Mun on vain ostettava uusi virkkuukoukku. Narskuu niin pahasti tuo muovinen koukku että tekee oikein pahaa! :)

      Poista
  4. Vastaukset
    1. Kiitos! Sitä tarvitaan! Ei ehkä fiksuin veto lähteä jo valmiiksi kipeällä peukalolla vielä virkkaamaan ontelokudetta! :P

      Poista